Installeren en beheren van Google Shopping campagnes.

 Voor elke webwinkel of ecommerce website is het belangrijk om gebruik te maken van het Google Shopping advertentie netwerk. Google shopping biedt de mogelijkheid om producten in uw webshop doelgericht te adverteren. Meestal worden gerelateerde producten aan de zoekterm (search query) aan de rechterkant van het scherm aan potentiële kopers aangeboden. 

Op de bijgevoegde illustratie ziet u de mogelijke weergave van een Google Shopping advertentie die weergegeven wordt bij het zoeken naar Nike Schoenen. U kunt dus een tekst advertentie combineren met een Google Shopping advertentie. Dit is een erg krachtige combinatie.

Installeren en beheren van Google Shopping campagnes

Benut de kansen van Google Shopping!

Vooral hier in België merken we dat Google Shopping te weinig gebruikt wordt. Dit komt meestal omdat men niet goed weet hoe Google Shopping werkt en hoe je het efficiënt kan implementeren. Dit geeft kansen om relatief goedkoop te adverteren op het Google netwerkt. We zien dat de CPC (cost-per-klik) op een Shopping Advertentie vaak kleiner is dan de CPC op een tekst advertentie.

Bij het beheren van onze campagnes proberen we steeds te streven naar een combinatie van tekstadvertenties en shopping advertenties. De hoeveelheid advertentieruimte die je op deze manier kan benutten is groot, erg groot… en dus ideaal om potentiële klanten te bereiken! 

Voorbeeld Google Shopping campagnes Rituals

Implementatie van Google Shopping.

Adverteren op het Google shopping netwerk is redelijk goed geautomatiseerd via de “AI” van Google, maar het moet eerst goed opgezet worden via het “Google Merchant Centre”, de webshop en “Google Ads”. Controleer dus steeds voordat u een webshop-platform kiest of dit goed kan communiceren met Google Shopping via een automatische “Shopping Feed” vanuit de webshop. Google kan via de automatische “feed” alle producten dagelijks inladen en adverteert dan de producten die in voorraad zijn. Artikelen die niet in voorraad zijn worden niet weergegeven bij shopping advertenties. 
Neem contact op voor meer informatie over de implementatie van Google Shopping.

 

Schema Google Shopping en Webshop

Voordurend verfijnen van uw Google Shopping Campagnes.

Google Shopping advertenties zijn dan wel goed geautomatiseerd, maar een constante verfijning in de campagnes is noodzakelijk. Dit omwille van relevantie. Hoe relevanter het product kan aansluiten bij de zoekterm van de potentiële kopen, hoe goedkoper de “clicks” worden. 
Hier een voorbeeld. We beheren een shopping campagne van iemand die isolatieplaten verkoopt. Wij verfijnen de shopping campagnes zodanig dat op plaattype ook het juiste artikel verschijnt. Dus bij de zoekactie “pir isolatieplaten 10cm” verschijnt ook het juist product op de eerste plaats (zie afbeelding)!

 

Google Shopping Verfijnen AdMiners Digital Marketing