Ontstaan en Achtergrond van AdMiners – Internetmarketing
Niet zomaar een marketingbureau, wij zijn ontstaan uit succesvolle ecommerce activiteiten en investeren volop in nieuwe webshops.
AdMiners is opgericht in 2018 door Friso den Boer (geboren in 1977). Afgestudeerd (2005) als ingenieur in de automatisering richtte hij samen met zijn vennoot in 2008 Code45 bvba op. Hiermee zetten hij de eerste stappen in e-commerce met onder meer de websites energievoordeel.be en mazoutvoordeel.be.
In 2008 sloten Code45 een contract af met de energiereus Lampiris en werden we een online verkoopskanaal voor Lampirs. Op dat moment waren we onze concurrenten een straatlengte voor op het gebied van PPC advertenties. Door middel van een optimaal gebruik van Google AdWords (nu Google Ads) en de liberalisering van de energiemarkt wisten we op 3 jaar tijd meer dan 30.000 klanten online binnen te halen. Enkel AdWords werd ingeschakeld om klanten te werven. In 2015 werd energievoordeel terug verkocht aan Lampiris/Total.
Enkele jaren na het opstarten van energievoordeel.be werd mazoutvoordeel.be (is nog steeds online) opgericht. Eerst werkte we als online agent voor Esso Comfort Energie, maar we groeide snel uit tot een bedrijf met een eigen vloot van 5 tankwagens (€13.000.000 omzet/jaar en meer dan 25.000 klanten) die in Limburg mazout leverde. Ook hier werden al onze klanten gewonnen door Google Ads. In 2016 werd mazoutvoordeel verkocht aan de energieleverancier Octa+.
Na de overname door Octa+ ging Friso zijn eigen weg en specialiseerde zich verder in digitale marketing, vooral Google Ads. Na een paar jaar consultancy te verlenen aan KMO’s en zelfstandigen werd het tijd voor de opstart van het marketingbureau AdMiners.
Tot op de dag van vandaag investeren we zelf nog steeds in eigen webshops die actief zijn in verschillende landen (België, Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk). Voor ons is deze praktijkervaring, met ons eigen kapitaal, cruciaal om ook onze klanten steeds met de nieuwste methodes te kunnen helpen. Naast de jarenlange ervaring is dit een van onze belangrijkste troeven ten opzichte van andere marketing bureau’s. Maandelijks scholen we ons bij om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen.
“Google is een digitale goudmijn, maar wordt door velen niet benut omdat men de principes niet meester is.” Daar proberen wij onze klanten zo goed mogelijk mee te helpen. Inzicht, een goed budgetbeheer, en innoveren is cruciaal op te slagen met Google Ads.
In de afgelopen 10 jaar hebben we enorme budgetten gespendeerd aan Google, maar elke euro was de investering waard!